Overslaan naar inhoud

Algemene Voorwaarden Social Smiley

Damse Vaart-Zuid 113, 8310 Sint-Kruis

BTW: BE1007097649


1. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen en diensten aangeboden door Social Smiley. Door akkoord te gaan met een offerte of het afnemen van onze diensten, aanvaardt de klant deze voorwaarden.


2. Offertes en aanbiedingen

Alle offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend en 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld. Prijzen in offertes zijn exclusief BTW en eventuele andere bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven.


3. Betalingen

De facturen dienen binnen de vijftien dagen na factuurdatum te worden betaald. Bij gebreke daaraan is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een rente verschuldigd van 8% en een schadevergoeding van 10% op het openstaande saldo, met een minimum van 50,00 EUR. Alle incassokosten komen voor rekening van de klant.


4. Levering en uitvoering

Social Smiley zal de diensten naar beste vermogen en in overeenstemming met de professionele standaarden uitvoeren. Levertijden worden in overleg vastgesteld en zijn indicatief. Overschrijding van deze termijnen geeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.


5. Aansprakelijkheid

Social Smiley bezorgt de content voorafgaandelijk aan de verspreiding ervan aan de klant. De klant heeft vervolgens 5 dagen de tijd om eventuele opmerkingen te formuleren. Wanneer de klant binnen die termijn geen opmerkingen heeft geformuleerd, dan wordt hij/zij geacht akkoord te gaan met de content en de verspreiding ervan.


Social Smiley kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige gebreken aan de geleverde diensten indien deze te wijten zijn aan het door de klant onvolledig of gebrekkig geleverde materiaal, documenten of informatie. Social Smiley wijst elke verantwoordelijkheid af voor vergissingen die het gevolg zouden zijn van onvolledige, slecht opgestelde, mondeling of telefonisch overgemaakte bestellingen.


Social Smiley kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige vertraging in de uitvoering van de overeenkomst of het niet uitvoeren van de overeenkomst indien de vertraging of niet-uitvoering te wijten is aan overmacht of toedoen van de klant zelf. Dit geeft de klant geen recht om de overeenkomst te verbreken, noch het recht op enige vorm van schadevergoeding.


6. Portretrechten

De klant maakt zich sterk dat iedere persoon die afgebeeld wordt op een bedrijfsfoto zijn/haar toestemming heeft gegeven voor het nemen en het verspreiden van de foto. Social Smiley kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele inbreuken op portretrechten.


 7. Privacy

Door het goedkeuren van deze samenwerkingsovereenkomst gaat de klant ermee akkoord dat verschillende van zijn/haar persoonsgegevens door Social Smiley verzameld kunnen worden. De gegevensverzameling is noodzakelijk opdat Social Smiley haar diensten optimaal zou kunnen uitvoeren.


8. Klachten

Alle klachten, voor elke dienst, product, of facturatie, dienen binnen de 5 werkdagen na oplevering, dan wel datum factuur, per aangetekend schrijven aan Social Smiley te worden medegedeeld. Buiten die termijn kunnen geen klachten worden aanvaard.


9. Intellectuele eigendom

Alle door Social Smiley ontwikkelde materialen, zoals teksten, ontwerpen, en strategieën, blijven eigendom van Social Smiley, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. De klant verkrijgt enkel een gebruiksrecht voor de overeengekomen doeleinden. Indien de opdracht, om welke reden dan ook, wordt beëindigd, is het de klant niet toegestaan om de hem ter beschikking gestelde ontwerpen of ontwikkelingen te gebruiken.


10. Duur en beëindiging

De overeenkomst wordt gesloten voor onbepaalde duur. De overeenkomst is schriftelijk opzegbaar door beide partijen, mits inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. De opzegtermijn gaat in op de eerste dag van de maand volgend op de maand waarin de opzeg werd gegeven.


11. Annulering en opzegging

Bij annulering van een opdracht binnen 7 dagen voor aanvang van de uitvoering is de klant 50% van het overeengekomen bedrag verschuldigd. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de uitvoering is het volledige bedrag verschuldigd.


12. Wijzigingen en meerwerk

Wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht door de klant kunnen leiden tot een aanpassing van de prijs en/of levertijd. Meerwerk zal afzonderlijk worden gefactureerd tegen de geldende tarieven.


13. Overmacht

Social Smiley is niet aansprakelijk voor vertragingen of het niet nakomen van verplichtingen als gevolg van overmacht, waaronder, maar niet beperkt tot, storingen in het internet, stroomuitval, ziekte of andere onvoorziene omstandigheden.


14. Geschillen

Op deze algemene voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing. Geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar Social Smiley gevestigd is.